2016-12-22 18:42:00

Kretanjem do zdravlja

Kretanjem do zdravlja - radni je naziv našeg integriranog dvosata održanog u utorak 20. prosinca 2016. godine. Integracija je bila namijenjena učenicima 8. razreda, a obuhvatila je sadržaje TZK-a i Biologije.

Prilikom planiranja kurikuluma za tekuću školsku godinu, dogovorili smo integraciju sadržaja nastavnih predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture i Biologije. U integraciji su sudjelovali učenici svih 8. razreda (održan je po dvosat za svaki razred), a aktivnosti su osmislili njihovi učitelji Ivan Jukić i Mladen Živković (TZK) te učiteljica Ozrenka Meštrović (Biologija).

Ciljevi integrcije su bili višestruki: 

          - upoznati učenike s pravilnim izvođenjem pojedinih vježbi.

          - povezati način života s mišićnim tonusom i kondicijom.

          - uočiti razliku između aerobnog i anaerobnog načina dobivanja energije u               mišićima.

          - prepoznati mogućnost potencijalnih ozljeda i njihovu prevenciju. 

 

U maloj foto-šetnji pogledajte etape ostvarivanja navedenih ciljeva.

 

Kao uvodna aktivnost sata osmišljeno je zagrijavanje moždanih vijuga i mišića. Misaono zagrijavane potaknuto je rješavanjem listića o kosturu i mišićima, dok su fizičko zagrijavanje potaknuli trčanje i vježbe oblikovanja.

Nakon toga je uslijedila priprema za glavnu aktivnost tj. šetnja po poligonima. U uporabi su bila četiri poligona: vježbe za ruke, vježbe za noge, vježbe za trbuh i leđa te vježbe ravnoteže. Tijekom šetnje, na svakom poligonu je učenicima prikazano pravilno izvođenje pojedine vježbe.

No, kao dodatno osiguranje uz svaku vježbu imali su i malu vizualnu pomoć.

Nakon demonstracije pravilnog izvođenja vježbi, učenici su u parovima započeli sa samim vježbanjem na poligonima. Tijekom izvođenja vježbi, uz njih su u svakom trenutku bili i učitelji voditelji kako bi im dodatno objasnili svrhu pojedine vježbe i uputili u pravilno izvođenje iste.

Nakon prolaska svih poligona, uslijedilo je ponovno malo pisanja - nastavni lisić koji je pomogao usustaviti učinjeno. Ovaj puta su listić učenici rješavali u grupama. Smjestili su se na području dvorane, a kao ispomoć tu su ponovno bili svi uključeni nastavnici.

Nakon ispravljanja listića i razgovora s učenicima, zaključili smo (ponovno) da ovakav oblik nastave pomaže učenicima u stvaranju trajnijeg znanja i daje dodatni smisao njihovom učenju jer stvara izravnu poveznicu sa svakodnevnim životom. Nakon ovakvih sati, učenicima je puno lakše shvatiti zašto nešto uče i zašto im školsko gradivo treba u svakodnevnom životu. 


Osnovna škola "Antun Gustav Matoš" Vinkovci