preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Antun Gustav Matoš" Vinkovci

Login
e-Dnevnik

Priloženi dokumenti:
Menu 10.pdf

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

MENU

Menu školske kuhinje:

Raspored zvonjenja

 

 

Prije podne

1. sat     8.00 – 8.45

2. sat     8.55 – 9.40

3. sat      9.50– 10.35

4. sat    10.40 – 11.25

5. sat    11.30 – 12.15

6. sat    12.20 – 13.05

7.sat     13.10 - 13.50

 

Poslije podne

0. sat     13.10 – 13.50

1. sat     14.00 – 14.45

2. sat     14.55 – 15.40

3. sat    15.50 – 16.35

4. sat    16.40 – 17.25

5. sat    17.30 – 18.15

6. sat    18.20– 19.05

Brojač posjetitelja

 

Trenutno je online:

Anketa
Što mislite o besplatnoj prehrani učenika?



Korisni linkovi

Tražilice

Google

Yahoo

Msn
 

 

Enciklopedije

e-pošta

 

Saznaj svoj OIB

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
„Job shadowing“ na Islandu
Autor: Ozrenka Meštrović, 16. 6. 2024.

Tijekom svibnja naša učiteljica prirode i biologije Ozrenka Meštrović je zajedno s višom savjetnicom Marinom Ništ sudjelovala u praćenju rada na Islandu putem zajedničke mobilnosti zaposlenika AZOO i voditelja županijskog stručnog vijeća u svrhu učenja kroz aktivnosti praćenja rada. „Job shadowing“ ili praćenje rada, vrsta je aktivnosti u kojoj nastavnik promatra i prati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada kolege iz neke europske škole. Ova mobilnost provedena je u sklopu projekta Erasmus+ CKA2 temeljem akreditacije koju posjeduje AZOO, a kojeg financira Europska unija. 


Osnovna škola na Islandu traje deset godina. Prvih pet godina nalik je našoj razrednoj nastavi, dok je narednih pet godina sličan našoj predmetnoj nastavi. U školi u kojoj smo mi bile, oni su čak i prostorno odvojeni tako da svatko ima svoje krilo zgrade (lakša organizacija rada). Broj sati koje učenici tjedno provode u školi je od 30 do 37 i nastava je organizirana u sklopu cjelodnevne škole. Broj predmeta je manji nego u Hrvatskoj pa tako islandski osnovci slušaju: islandski (najveći dio satnice – 19%), matematiku (17% satnice), rukotvorine (11% satnice), strane jezike (najčešće danski, ali i francuski i španjolski; 11% satnice), društvene znanosti (10% satnice), tjelesnu i zdravstvenu kulturu (10% satnice), prirodoslovlje (9% satnice), IKT (6% satnice) te izvannastavne aktivnosti. Učenici u školi imaju organiziranu užinu i ručak. Nastavna godina traje 180 dana i ima određena razdoblja praznika, učeničkih odmora, termine stručnih usavršavanja za učitelje kao i dane za suradnju s roditeljima. Učitelji u osnovnoj školi dužni su godišnje provesti 170 – 190 sati u profesionalnom usavršavanju. 

Sam posjet školi proveden je u razdoblju od 13. do 17. svibnja 2024. godine. Škola partner bila je Rimaskoli, velika osnovna škola koja se nalazi u Reykjaviku, a posjet školi je dogovoren s kolegicom koja ondje predaje prirodoslovlje i srodne predmete. Iako smo na Island stigli kada je kod njih kalendarski već započelo ljeto, temperature su za naše prilike bile dosta niske stoga se nemojte začuditi ako na fotografijama vidite zimske jakne. Nastava u školi započinje u 8.30h, a obavezna satnica završava u 14h (nakon toga učenici imaju još izvannastavne aktivnosti do 15.30h). Nastava se održava većinom u obliku dvosata. Nastavni sat traje 40 minuta, bez petominutne pauze između sati (učenici jednostavno zamijene učionice). Odmor za užinu je nakon drugog sata i traje 20 minuta, a nakon petog sata je veliki odmor od 30 minuta za ručak.

Na nastavu smo dolazile u jutro i odlazile na kraju nastavnoga dana. Prvi dan imale smo sastanak s ravnateljicom koja nam je pojasnila organizaciju nastave u školi i upoznala nas s općenitim informacijama o školskom sustavu na Islandu. Nakon sastanka, ravnateljica nas je provela kroz školu i upoznala s kolegama i pomoćnim osobljem škole koje je važno u organizaciji aktivnosti tijekom prihvata učenika, pod odmorima i tijekom prijevoza na npr. bazen ili lokalitet za terensku nastavu. Tijekom svog boravka u školi imale smo priliku sudjelovati na nastavi gotovo svih predmeta te na terenskoj nastavi iz Prirodoslovlja (i za niže i za više razrede).

Oblici rada koje su učitelji koristili bili su većinom rad u skupinama te samostalno istraživanje i izrađivanje projektnih zadataka. Veliki broj učitelja koristi Google Classroom za zadavanje zadataka i prikupljanje nastalih uradaka. Učenici od strane škole imaju dodijeljene ipad-e i prijenosna računala pa s lakoćom izvršavaju zadatke na satu i kod kuće. Iako smo u posjetu bile blizu kraja nastavne godine, mogla se uočiti velika samostalnost učenika u radu. Komunikacija između učitelja i učenika je opuštena i prijateljska.

Za komunikaciju s roditeljima i dnevnik rada koristi se program Info Mentor nalik našem eDnevniku. Vrednovanje tijekom nastavne godine je mješovito, no veći je naglasak na formativnom nego sumativnom vrednovanju. Kriteriji vrednovanja navedeni su u nacionalnom kurikulumu (za kojeg su učitelji komentirali da je preotvoren) i temeljem njih i svojih bilješki tijekom godine učitelji donose finalne ocjene. Finalna tj. zaključna ocjena se temelji na skali od šest stupnjeva te može biti: A, B+, B, C+, C i D. U osnovi nema padanja razreda. Ukoliko se tijekom nastavne godine uoči da učenici imaju poteškoća u svladavanju gradiva stručna služba u naredna dva tjedna promatra učenika i obitelj (u slučaju da se nešto stresno događa kod kuće) i organizira pomoć u učenju (s posebnim učiteljima koji se bave samo time) koja traje koliko god je potrebno. Učenici s teškoćama integrirani su u redovne razrede i neki od njih imaju svoje asistente u nastavi (ovisno o samoj teškoći).

Boravak na Islandu bilo je prekrasno iskustvo koje nam je osiguralo uvid u islandski obrazovni sustav, ali i prirodne ljepote Reykjavika i Islanda koje su stvarno iznimne. 

Posjet starom vulkanu Keriđ


Harpa (dom opere, nacionalnog i simfonijskog orkestra)


Slapovi Gullfoss i  Þingvellir nacionalni park





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju