« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Prije podne
1. sat 8.00 – 8.45
2. sat 8.55 – 9.40
3. sat 9.50– 10.35
4. sat 10.40 – 11.25
5. sat 11.30 – 12.15
6. sat 12.20 – 13.05
7.sat 13.10 - 13.50
Poslije podne
0. sat 13.10 – 13.50
1. sat 14.00 – 14.45
2. sat 14.55 – 15.40
3. sat 15.50 – 16.35
4. sat 16.40 – 17.25
5. sat 17.30 – 18.15
6. sat 18.20– 19.05
Za početak školske godine isplanirali smo terensku nastavu za šeste razrede: posjet Bošnjacima (Šumarski muzej) i Kunjevcima (hranilište, šuma...) kako bi učenici u izvornoj stvarnosti što bolje usvojili nastavne sadržaje. Pročitajte članak i saznajte je li sve planirano i ostvareno :).
Voditeljica terneske nastave je bila Ozrenka Meštrović, prof. biologije, a u pratnji su bile Ksenija Jurišić, prof. likovne kulture, Katica Janjić, prof. matematike, Marina Radman-Kelava, dipl. kateheta i Gracijela Vukić, prof. hrvatskoga jezika.
Dana 12. 10. 2016. g. uputili smo se prema Bošnjacima kako bismo razgledavali stalni postav Šumarskog muzeja. Padala je kiša. Nadali smo se da će nakon određenog vremena kiša prestati kako bismo se uputili prema Kunjevcima, ali (nažalost) to se nije dogodilo te smo se vratili u školu u kojoj smo određene zadatke dovršavali. Većina planiranih sadržaja je ostvarena (uz određene izmjene i prilagodbe).
Mada nisu bili u samoj šumi, učenici su na temelju viđenoga u Muzeju i prethodno naučenoga, uspješno ostvarili sve predviđene zadatke i aktivnosti nastavnoga sata Prirode.
Usporedili su promjene u životnoj zajednici s obzirom na različite uvjete – bara i greda, prepoznali važnost šume kao staništa, prepoznali i imenovali biljne i životinjske vrste kontinentalne listopadne šume, uvidjeli važnost šume u životu čovjeka... te uspješno rješavali zadatke na nastavnom listiću.
Nastavna tema iz područja Hrvatskoga jezika je trebala biti Opis otvorenoga prostora, ali smo se prilagodili novonastaloj situaciji te su učenici na temelju pisanih smjernica izradili plan opisa zatvorenoga prostora koji će im poslužiti za opis Šumarskog muzeja Bošnjaci (subjektivan opis, uporaba stilskih izražajnih sredstava, od 100 do 150 riječi).
Umjesto rada na Kunjevcima, učenici su veći dio zadataka dovršili u školskoj dvorani - uz kao što smo već naveli, manje prilagodbe.
U nemogućnosti crtanja u samoj šumi, učenici su na temelju stvarnog uzorka (lista s grane) crtali strukturne crte koje su uočavali na samom primjerku lista. Nastava Vjeronauka je bila u znaku Deset Božjih zapovijedi i kako se Bog brine za svoj narod. Učenici su se molili, ispunjavali mali upitnik o tome koliko su se tijekom terenske nastave pridržavali navedenih zapovijedi, zabavili se rješavanjem osmosmjerke...
Računalne radnje s razlomcima - tema je nastave Matematike. Učenici su rješavali nastavne listiće sa zadatcima koji se temelje na izražavanju različitih veličina razlomcima te pretvaranjem „starih“ mjernih jedinica u jedinice SI sustava.
Iako kišovita, terenska je nastava ipak bila zabavna i uspješna :).